mandag 11. februar 2008

Lesing er GØY=)

Jeg fant som sagt ikke noe å skrive om, så da ble det om lesing og bøker! dette er jo egentlig ganske viktig når det kommer til norsk faget, for norsk handler jo om det norske språket, og det blir vi bedre i hvis vi leser bøker!

Det fins så sinnsykt mange forskjellige bøker man kan lese. Alt fra romantisk kliss til action og fantasy. De bøkene jeg syns er de beste er bøker som er regnet for ungdom. Bøker med jentedrama og kjærlighet, er koselig å lese en kveld på hytten. Jeg liker også godt å lese litt mer spennende bøker, med mer krim. Den eneste fantasy boken jeg liker er faktisk Harry Potter. De bøkene er kjempe spennende, og de leser jeg lett som bare det.

Jeg har lest endel litt mer alvorlige bøker, som handler om mer krig og flyktninger. Dette føler jeg er veldig lærerike bøker, hvor jeg får med meg og får inntrykk av hvordan det er i store deler av verden i dag. Jeg har ganske lett for å leve meg inn i boken, og av en god bok kan tårene begynne å renne, ved triste hendelser.

Jeg kan ikke så jeg leser så utrolig mye. De gangene jeg gjør det er når jeg er på hytten i en ferie eller en helg. Da kan jeg ofte ha med meg 5 bøker og leser ofte ut alle sammen. Når jeg først har kommet meg inn i en bok, greier jeg nesten ikke legge den fra meg! Det er som om alt rundt meg blir borte, og jeg er helt inni boken uten noen andre rundt meg.

Jeg syns at det er veldig gøy å lese bøker når jeg først har begynnt. Det er kjempe deilig å finne en virkelig god bok du har lyst til å lese og finne ut slutten på!! Jeg anbefaler til alle å lese en god bok innimellom, fordi det er mindre kjedelig enn mange mener=)



http://www.davidbeckham.com/blog.php

fant ut at jeg ville ta en titt på bloggen til David Beckham, og den var faktisk litt bra. Han har tatt seg tid til å skrive innlegg flere ganger. Kanskje ikke alt for ofte, men var litt gøy å lese!

Ingen kommentarer: