onsdag 6. februar 2008

3 Forskjellige blogger!

Jeg valgte å se på blogg 3; Petter solberg, Blogg 2; Gatemote i Oslo og bloggen til Erik og Kriss.


http://www.vgb.no/20075

Den første bloggen jeg så på var Petter Solberg sin. Den ser jeg det er veldig mye forskjellig på ved første øyekast. Det er veldig mange linker og en del bilde og innlegg. Det er lett å finne de nyeste bloggene og innleggene. Solberg har også satt inn en spalte med de helt nyeste nyhetene innenriks, som oppdateres så snart det skjer noe nytt. Denne bloggen er veldig oversiktlig og ryddig. Det er veldig nøytrale farger som gjør bloggen fin å se på. Det eneste er vel at jeg syns den er litt kjedelig. Jeg synes bloggen er helt grei. den er litt kjedelig, siden jeg ikke er så intressert i Rally, men fansene hans synes helt sikkert den er bra.

http://www.oslostil.com/date/2007-12-18/

Den andre bloggen jeg valgte var Oslo stil. Dette var en blogg der noen har gått ut på Oslos gater og tatt bilder av folk med forskjellig og personlig stil. Tror det er meningen at det skal være ett antrekk for hver dag, men det er det altså ikke. Bloggen er oversiktlig og fin. Det er ikke så veldig mye på den. Folk kan legge igjen kommentarer på bildene. Du kan sepå bilder fra andre måneder og lese litt om hver person. Du kan også lese litt om Oslo stilen. Det er også linken til andre hjemmesider der. Jeg synes denne bloggen er fin. Den er kanskje litt kjedelig, men er litt gøy å se på de forskjellige stilene folk har.

http://erikogkriss.blogg.no/diverse.html

Den siste bloggen jeg valgte er bloggen til Erik og Kriss.Verden vil bedras har de kalt den, etter den nyeste albumet deres. Bloggen er lang, og det er innlegg fra 2006 der. Det er linker til de nyeste innleggene og mange bra og morsomme bilder fra turer og hendelser. Jeg synes denne bloggen har god oversikt og er lett å finne frem på. Kanskje litt tungvint å måtte bla så langt ned for å se på ting. Det som er bra er at de har mange morsomme bilder og mange kommentarer som man ler litt av. De har også musikk og flere videoer på siden, og det gjør den litt mer variert. Dette var den bloggen jeg likte best, kanskje fordi det er Erik og Kriss jeg er mest intressert i av de forskjellige. Jeg synes Erik og Kriss har endel bra sanger og synes de gjør en god jobb på bloggen sin.

Til slutt kan jeg vel si at jeg likte loggen til Erik og Kriss best, for er vel de jeg er mest intressert i av de bloggene jeg så på. Ellers syns jeg alle egentlig var ganske bra, og alle har jo forskjellige meninger fordi man har forskjellig intreresser=)

1 kommentar:

LK sa...

Det blir vel fort til at vi liker best blogger som handler om noe som interesserer oss. Folk blogger jo om alt fra "krig og fred og religion og sånt", til matoppskrifter og bøker, så alle burde ha mulighet til å finne noe å lese. Det som er fint med å lese andres blogger, også de som handler om ting vi ikke interesserer oss for, er at vi kan få idéer til våre egne blogger. Det er viktig å tenkte over hva som fanger oppmerksomheten vår når vi går inn på en side for første gang.

Hilsen Lærer'n